بلاگ

جایگزین سینی کابل

2020/11/11 توسط: در: مطالب مفید سینی کابل

اگر با تعریف سینی کابل آشنا باشید باید بدانید که سینی کابل؛ ابزاری است که از آن در جهت زیبایی و منظم نمودن کابل کشی ها با تعداد بالا در ساختمان‌ و یا سایر فعالیتهایی صنعتی که نیاز به استفاده از سیم و کابل در مقادیر بالا دارند، استفاده میکنند.حال سینی کابل جایگزین نیز دارد که قیمت سینی کابل نصبت به آن متفائت است ، که در اینجا قرار است شما را با جایگزین سینی کابل و ویژگیهای آن آشنا کنیم.

جایگزین سینی کابل

آشنایی با سینی مش یا سبد کابل (Wire Mesh Cable Tray)

سبد کابل یا همان سینی مش؛ نوعی سیستم قوی و در عین حال سبک است که می تواند برای تکنولوژی های امروزی که نیاز به کابل کشی بسیار زیاد دارند مناسب باشد. از خصوصیات این نوع سیستم میتوان موارد زیر را نام برد:

جنس آن از سیم فولاد با مقاومت بالا است. طراحی منحصر به فرد آن با لبه های ایمن باعث شده تا اکثر متخصصین برای محافظت از کابل های حساس خود نظیر فیبر نوری از این سیستم استفاده کنند.ابزاری است مناسب برای جایگزینی انواع سینی هدایت کابل و نردبان کابل (نردبان فلزی و آلومینیومی (Ladder))، که از دلایل محبوبیت این نوع وسیله میتوان به انعطاف پذیری بالا، سهولت در نصب، مقرون به صرفه بودن، سازگاری با انواع شرایط محیطی و امکان تهویه مناسب و عبور هوا اشاره نمود. همین ویژگیها باعث شده تا این سیستم افزایش درخواست و استفاده زیاد بجای سیستمهای قبلی داشته باشد.

همچنین با توجه به نوع و ساختاری که سبدهای هدایت کابل دارند دیگر نیازی به سفارش و خرید اتصالات مختلف جهت پیاده سازی مسیرهای پیچیده نمیباشد بنابراین انعطاف پذیری بالای این نوع سیستم به ما امکان راحتتر پیاده سازی، نصب مسیرها و نقشه های پیچیده را میدهد.

مشاهده محصولات سینی کابل پارسیان : بست چنگالی کابل

مهمترین مزایای استفاده از سینی مش یا سبد کابل

1- آسان بودن نصب این نوع سیستم

سینی مش، میتواند به سادگی برروی پایه های زمینی یا اتصالات دیواری و سقفی نصب گردد و به راحتی با اتصال پیچ و مهرهای در جای خود محکم گردد. بنابراین با استفاده از تعداد اتصالات بسیار کم و بدون نیاز به اتصالات سفارشی خاص، نصب بسیار سریع تر و آسان تر می شود. همچنین با توجه به دارا بودن ساختار باز و مشبک سبد کابل، آرایش و نظم دهی کابل ها در این نوع سیستم ها بسیار آسوده خواهد بود.

2- قابلیت انعطاف پذیری بالا

به دلیل ساختار مشبک و مفتولی سبد کابل، به سادگی میتوانید انواع خم، پیچش، تغییر ارتفاع و تغییر مقطع را روی آن انجام دهید و آن را به فرمی کاملا منعطف در پیاده سازی درآورید. از آنجایی که برای اجرا، اتصالات مازادی استفاده نمی شود، سبد کابل قابلیت هرگونه تغییر شکلی را دارا می باشد. بنابراین شما می توانید با داشتن چند ابزار ساده نظیر قیچی مفتول انواع خم،اختلاف ارتفاع و یا ایجاد تقاطع و پیچ و مهره های سبد کابل، خم ها و تغییرات مقطع سبد را انجام داده و پیاده سازی کنید.

3- قابلیت سبک بودن و عدم نیاز به زانویی و زاویه

سبکی این نوع سازه، باعث میشود تا اجرا و نصب آن بسیار آسانتر شود، طوریکه برای پیاده سازی در سخت ترین شرایط وجود یک نفر هم برای انجام آن کافی خواهد بود. همچنین سبک بودن این سازه نیاز به تعلقات بیشتر را می کاهد، که این امر موجب صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. بنابراین برای نصب سبد کابل یا وایر مش، نیازی به قطعات از پیش سفارش داده شده یا اتصالات جوشی نظیر زانویی نمیباشد و تنها با خم نمودن مفتولها و بستن آنها با پیچ، به شکل مطلوب خود خواهید رسید.

4- داشتن تنوع در رنگ و پوشش

سبد کابل با مفتول فولادی، این امکان را دارد تا با پوشش گالوانیزه سرد یا گرم یا رنگ الکترواستاتیک تولید و روانه بازار شود، همچنین در صورت نیاز، این محصول از جنس مفتول استیل نیز قابل ارائه میباشد.

مشاهده محصولات سینی کابل پارسیان : لوله فلکسیبل

جایگزین سینی کابل مش

5- قابلیت تمیزی بالا

موش ها محیط تاریک و بسته را دوست دارند و می توانند بزرگ ترین دشمن در صنایع غذایی باشند. شاید حل این مسئله بسیار سخت باشد، ولی با استفاده از سبد کابل می توانید این مشکل را حل نمایید. چرا که سکنا گزیدن و حرکت در سبد کابل برای حیوانات موذی نظیر موش و … بسیار سخت و عملا ناممکن است. همچنین به دلیل سطح مقطع بسیار کم سبد کابل، تجمع گرد و غبار بسیار ناچیز بوده و چون دسترسی به آن بسیار راحت است، به آسانی نیز قابل تمیز کردن می باشد.

6- قابلیت تعمیرات آسان

با توجه به ساختار باز سبد کابل، استفاده از سینی های کابل سیم مش باعث میشود تا رفع مشکلات مربوط به برق و ارتباطات فیزیکی بسیار آسان شود.

7- قیمت مناسب و مقرون به صرفه

سبد کابل یا “Wire Mesh Cable Tray” با قیمتی مناسب، در انتقال، هدایت و مرتب سازی کابل ها و لوله های تاسیساتی در هنگام نصب به طراحان و تیم نصب کمک مینماید تا پروژه ها به خوبی انجام دهند.

 مطالعه مقاله : نحوه ی نصب سینی کابل به چه صورت است؟ از سایت سینی کابل پارسیان

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

1 دیدگاه
  1. محمدعلی سرابی 2020/12/12 در 12:33 ب.ظ پاسخ

    کاملا درسته. با این تجهیز کار کردم و میتونم بگم که سینی مش میتونه جایگزین مناسبی باشه برای سینی کابل.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *