بلاگ

قطعات سینی کابل

2021/04/04 توسط: در: مطالب مفید سینی کابل

امروزه سینی کابل ها گزینه مناسبی برای سیم ها و کابل ها در پروژه های ساختمانی به شما میروند. چرا که استفاده از این تجهیزات باعث ایجاد جریان هوا در اطراف کابل ها و سیم های به کار رفته در تاسیسات برقی صنایع و یا ساختمان ها شده و احتمال آسیب دیدن آنها نیز کاهش می یابد. همچنین ساختار آنها به گونه ای است که در برابر رطوبت موجود در محیط مقاوم بوده و میتوان از آن ها در محیط های روباز استفاده کرد. حال برای بهره بری بهتر از این تجهیزات باید از تجهیزات و اتصالاتی استفاده نمود که مخصوص خود سینی کابل ها هستند. تجهیزاتی که میتوانند کمک خوبی برای مجریان ساختمانی باشند و مسیرهای طولانی و پر پیچ و خم را به سهولت اجرا کنند. در ادامه قصد داریم تا این تجهیزات مفید و پرکاربرد را به شما معرفی کنیم پس با ما همراه باشید…

معرفی مهمترین و پرکاربردی ترین قطعات و اتصالات سینی برق و کابل ها

زانویی های ۴۵ و ۹۰ درجه

زانوهایی های 45 و 90 جزو پرکاربردها هستند به این دلیل که زانو سینی کابل میتوانند مسیر سینی کابل را 45 یا 90 درجه تغییر دهند. حال چرا این تغییر مسیر لازم است؟ چون مسیر قراردهی کابل ها و انواع سینی های برقی باید گونه ای در نظر گرفته شود که علاوه بر کوتاه بودن مسیر، از امکان برخورد اجسام تیز و برنده با همه کابل ها و سیم های برق جلوگیری شود. و این احتمال نیز وجود دارد که در مسیر سینی کشی کابل برق، پیچ و خم های فراوانی وجود داشته باشد. از این رو چون سینی کابل ها استحکام بسیار بالایی دارند نمی توان آنها را مطابق با زاویه های دلخواه خم کرد، پس ناچاراً باید از زانویی ها استفاده کرد.

زانویی سینی کابل

رابط سینی کابل

رابط ها میتوانند بین دو سینی اتصال ایجاد کنند و با این کار میتوانند به سینی کابل ها کمک کنند تا در یک مسیر مشخص هدایت شده و آنها را برای مسیر های طولانی نیز آماده و مناسب کنند.

نردبان کابل و کاربرد آن

از این تجهیز برای عبور سیم و کابل هایی که به صورت عمودی بوده و در محیط هایی که ارتفاع بالایی دارند، استفاده می شود. داخل نردبان کابل پله هایی وجود دارند، که می توان سیم ها و کابل ها را از درون آنها عبور داده، و کاملا محکم نمود.

نردبان کابل

سه راهی و چهارراهی سینی کابل

این دسته از این تجهیزات همانطور که از نامشان مشخص است برای مسیرهایی که سه راهه و چهار راهه هستند، از آنها بهره میبرند. مثل کنج ها و گوشه های ساختمان، که از سه راهی استفاده میشود و یا مسیرهایی که از چند راه مختلف به یکدیگر میرسند، نیاز به چهار راهی سینی کابل میباشد.

ساپورت سینی کابل و کاربرد آن

ساپورت سینی کابل از پرکاربردترین لوازم جانبی سینی کابل ها هستند و بیشتر برای محافظت از سینی ها بر روی دیوار نصب می شوند. ساپورت ها به دو نوع دیواری و سقفی تقسیم شده که هر دوی آنها در نوع ثابت و متحرک تولید می شوند و وظیفه هر کدام متصل کردن سینی کابل به دیوار و یا سقف ها میباشد.

تبدیل سینی کابل و اهمیت استفاده از آن

گاهاً به دلایلی، حجم کابل ها و سیم های موجود در سینی کابل ها به طور ناگهانی افزایش پیدا میکند که در چنین مواقعی سینی کابل مورد استفاده ظرفیت این حجم از سیم ها و کابل های برقی را نداشته و باید از سینی کابلی با مقطع بزرگتر استفاده نمود. و این کار بر عهده ی تبدیل ها است که می توانند سینی کابل با سطح مقطع متفاوت را به یکدیگر متصل کنند.

تجهیزات سینی کابل
پیچ و مهره های سینی کابل

به طور کلی برای اینکه بتوانید تمام اتصالات لحاظ شده در بالا را به مسیرهای اصلی سینی کابل متصل نمایید بایستی از پیچ و مهره، این تجهیزات پرکاربرد استفاده کنید. پیچ و مهره ها طوری طراحی شده اند که هم موجب اتصال محکم بین انواع مختلف تجهیزات سینی کابل شده و هم می توانند در مقابل انواع خوردگی ها و ضربات از مقاومت بالایی برخوردار باشند.

مطالعه مقاله مقایسه لوله فلکسیبل و لوله فولادی برق از سایت سینی کابل پارسیان

در نهایت

سینی کابل ها میتوانند به محل عبور سیم ها نظم و یکپارچگی بخشیده و از بسیاری خطرات احتمالی در مسیر سیم ها جلوگیری کنند. همچنین استفاده از سینی کابل ها راهکاری مطمئن و مقرون به صرفه به شمار میرود. که با استفاده از لوازم جانبی و اتصالات آنها نیز میتوان از تمامی کابل ها و سیم ها در برابر آسیب ها محافظت نمود.

 

 

4 دیدگاه
  1. هنگام سفارش سینی کابل باید کل این قطعات خریداری بشن؟

  2. با سلام، من کاتالوگ کامل از سینس کابل و لدر به همراه متعلقات با مشخصات و اصطلاحات پروژه ای جهت شناخت نیاز دارم، ممنون میشم برام ارسال کنید

    • سلام دوست عزیز برای این که بهتر بتونیم راهنمایی کنیم شمارو، لطفا با ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *