بلاگ

لدر کابل چیست؟ تفاوت آن با سینی کابل

2021/06/06 توسط: در: مطالب مفید سینی کابل

زمانی که صحبت از تفاوت بین سینی کابل و لدر کابل به میان می آید باید از آنها شناخت داشته باشید. در ادامه قرار است هر کدام را به طور جداگانه به شما معرفی کنیم که با مطالعه این مطلب میتوانید به تفاوت های بین شان پی ببرید.

هر آنچه که باید درباره ی لدر کابل بدانید

لدر کابل را به نام های دیگری چون نردبان کابل، سینی نردبان و یا باند کابل میشناسند که معمولاً از آنها برای پشتیبانی از حجم زیاد یا کابل کشی سنگین بهره میبرند، به خصوص اگر بین درپوش ها  فاصله وجود داشته باشد. همچنین برای عبور و نگهداری انواع کابل و سیم کشی که در اثر عبور جریان الکتریسیته در آنها تولید گرما میکنند استفاده میشوند. معمولا متریال به کار رفته در این تجهیزات از ورق های روغنی، آلومینیوم، فولاد، گالوانیزه فابریک است و اینکه برای جلوگیری از زنگ زدگی نردبان کابل در محیط های سرباز و مرطوب آن را آبکاری گرم و یا سرد میکنند. به طور معمول عرض نردبان های کابل بین 5 تا 110 سانتی متر و طول آن ها 2 الی 3 متر و با ضخامت های 1 ،2 و 3میلی متر تولید و روانه بازار می شوند. نحوه ساخت لدر کابل با مراحلی چون برشکاری، پانچ کردن، خم کاری، جوشکاری قطعات و در آخر بررسی آن صورت میگیرد.

سینی کابل و لدر کابل چیست

اتصالات نردبان کابل عبارتند از:

زانویی نردبان کابل؛ جهت تغییر مسیر نردبان کابل با زاویه 90 درجه استفاده میشود.

سه راهی لدر کابل؛ برای مواقعی که نربان کابل در سه مسیر مختلف افقی امتداد میابد استفاده میشود.

چهار راهی لدر کابل؛ برای مواقعی که نردبان کابل در 4 مسیر مختلف افقی امتداد میابد از آن استفاده میکنند.

ردیوسر نردبان کابل؛ برای اتصال دو سینی کابل با سایز های مختلف به یکدیگر استفاده میشود.

مشاهده دیگر محصولات سینی کابل پارسیان : سی چنل گالوانیزه

مزایایی که باعث شده تا لدر کابل جزو پرکاربردترین ها قرار گیرد

  • با توجه به مطالب ذکر شده بالا باید گفت باعث مرتب سازی کابل ها و سیم کشی ها می شوند.
  • نصب آنها و تعمیر کابل ها و سیم ها راحت است.
  • محافظ خوبی برای کابل ها در برابر خطرات احتمالی مانند حریق، رطوبت، زنگ زدگی هستند که باعث افزایش عمر آنها میشوند.

آشنایی با سینی کابل و کاربردهای آن

از سینی کابل ها معمولا برای مسیرهای هموار استفاده میشود و بهترین گزینه برای زیبایی بخشیدن به سیم ها و کابل ها و مرتب کردن آنها است که می توان برای محافظت بیشتر کابل ها و زیبایی دو چندان آنها مسیر کابل کشی را با درب سینی کابل پوشاند. اتصالات سینی کابل شامل زانویی سینی کابل، سه راهی سینی کابل، رابط سینی کابل، چهارراهی سینی کابل، درب سینی کابل، تبدیل سینی کابل و پیچ و مهره ها هستند. اغلب برای مناطق دارای رطوبت و گرمای بالا توصیه میشود از سینی کابل گالوانیزه گرم استفاده شود چرا که متریال های به کاررفته در ساخت سینی کابل مثل فولاد و استیل و … با گالوانیزاسیون در برابر رطوبت و عوامل محیطی دیگر مقاوم میشوند.

نردبان یا لدر کابل چیست

مهمترین تفاوت های موجود بین سینی کابل و لدر کابل

با توجه به مطالب ذکر شده ی بالا باید گفت تفاوت های زیادی بین سینی کابل و لدر کابل وجود ندارد و مهمترین این تفاوت ها بر میگردد به مواردی نظیر مقاومت هر یک یعنی نردبان کابل دارای مقاومت بیشتری نسبت به سینی کابل است به همین دلیل از آن برای عبور دادن کابل های قطور و سنگین استفاده می شود. از نظر تهویه نیز لدر کابل نسبت به سینی کابل بهتر عمل میکند. طراحی آنها باعث شده که از نردبان کابل بیشتر برای محیط های روباز و از سینی کابل عمدتا برای کابل کشی و سیم کشی در محیط های سرپوشیده بهره ببرند. اجرای کابل کشی با لدر کابل ساده تر بوده و باعث تسریع روند این امر در تاسیسات برقی و صنایع میشوند.

در نهایت

با لدر و سینی کابل و کاربردشان آشنا شدید و با این شناخت و مطالعه این راهنما مطمئناً می توانید پی به تفاوت های موجود بین آنها ببرید و اینکه هر دو تجهیز نام برده شده از پرکاربردترین ها محسوب میشوند و همچنین از نظر قیمتی و اقتصادی می توانند به صرفه باشند.

مطالعه مقاله قطعات سینی کابل از سایت سینی کابل پارسیان

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *