بلاگ

پریز کف خواب چه مواردی مورد استفاده قرار میگیرد

2020/06/06 توسط: در: مطالب مفید سینی کابل

امروزه استفاده از انواع پریزهای کف خواب در بسیاری از مراکز اداری و تجاری امری حیاتی و مهم می باشد که به قیمت های مختلفی در بازار عرضه و به خرید و فروش می رسد. استفاده از جعبه پریزهای کف خواب سبب شده است که زیبایی محیط کار حفظ گردد و انشعاب مناسبی در محیط های مختلف باشد.

آشنایی با پریز کف خواب

پریز و جعبه پریز کف خواب که با نام UDHOME عرضه می گردد، عبارتند از جعبه هایی از جنس فلز یا پلاستیک (استیل ضد زنگ، برنج جامد، آلومینیوم) که به شکل چهارگوش یا گرد می باشند؛ و ابعاد مختلف و ظرفیت های گوناگون دارند. از این باکس ها در کف کاذب، کف ثابت حفره دار، سطوح بُتنی جهت نصب تعداد متعدد کلید، پریز و سوکت استفاده میشود.که طراحی بسیار شیک، زیبا و ظریف این پریزها و جعبه پریزها و همچنین درپوش هایی با جنس استیل ضد زنگ و برنج جامد، مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی در زمینه محیط های اداری، تجاری، صنعتی و حتی خانگی قرار گرفته است.

پریز کف خواب

درمکان های بزرگ که نیاز به استفاده از تعدد کلید و پریز ضروری است، نصب این باکس بسیار متداول می باشد. و به دلیل کار گذاشته شدن در داخل زمین، با عنوان باکس دفنی نیز شناخته شده می باشد. برخی از باکس ها طرح چوب می باشند؛ در اینصورت استفاده از آن ها در مکان هایی که پارکت یا لمینت و… است، موجب یکدست شدن سطح می گردد. همچنین باز شدن درب باکس به شکل دو طرفه مطابق با مدل های روز اروپا می باشد.

انواع باکس کف خواب را بشناسید

ارتفاع باکس کف بسته به نیاز کارفرما، میتواند متغییر باشد. که انواع آن بر حسب ارتفاع به دو گروه کلی تقسیم می شود:

1- باکس کف خواب با ارتفاع ثابت:

که در این نوع باکس کف خواب، محل قرار گیری پریزها ثابت می باشد و دو شاخه به شکل افقی در پریزها جای می گیرد.

2- باکس کف خواب با ارتفاع متغییر:

در این نوع بر حسب کاربرد مشتری، عمق قرارگیری پریزها قابل تنظیم می باشد. در این نوع باکس کف خواب، دو شاخه به شکل عمودی در باکس قرار می گیرد؛ محفظه قرارگیری پریز قابل برداشتن است و می توان از کف باکس به عنوان دریچه بازدید یا راهی برای دسترسی به کف ( در انواع کف کاذب) بهره برد.

پریز کف خواب استیل

مشخصات ظاهری باکس کف خواب

قابلیت نصب انواع سوکت تلفن، شبکه آنتن، کابل یو اِس بی و اِی وی را دارا می باشند. جنس بدنه ی آنها از چهار عدد پایه آهنی همراه با رنگ استاتیک ساخته شده است. درب جعبه باکس کف خواب نیز از استیل ضدزنگ / آلومینیوم و برنج جامد می باشد و با بدنه های فلزی و پلاستیکی در بازار موجود میباشند. امکان دسترسی به بخش پریز باکس کف خواب از طریق درب باکس و دستگیره باکس به شکل هندی (دستی) امکان پذیر است. درب باکس کف خواب برخی اوقات به آسانی بدون نیاز به آچار باز میگردد. باکس های کف خواب مانند قیمت سینی کابل برق در سه رنگ نقره ای (طوسی)، مشکی و بژ به بازار عرضه میگردد. این باکس ها بر حسب ظرفیتشان، قابلیت نصب حداقل 3 و حداکثر 12 ماژول و تا 24 نیم ماژول را دارا هستند. بدین معنی که   باکس های کف خواب امکان نصب 4، 8، 12 و 16 ماژول را دارند.

جعبه تقسیم

ابعاد نرمال برای جعبه های پریز دفنی یا کف خواب

10*10

10*20

20*20

26*26

مکانهای قابل استفاده از باکس کف خواب

از جمله اماکنی که از نصب باکس استقبال می نمایند، می توان به موارد ذیر اشاره نمود:

  • بیمارستان ها.
  • مراکز اداری و تجاری.
  • شهربازی ها.
  • هتل ها و مراکز اقامتگاهی.
  • سالن های سینما، نمایش و تئاتر.
  • مراکز آموزشی (مثل مدارس) و آموزشگاه ها.
  • تالارها و سالن های پذیرایی و رستوران ها.
  • فروشگاه های زنجیره ای و هایپر مارکت ها.

باکس کف خواب

مهمترین دلایل استفاده از باکس کف خواب چیست؟

الف- محدودیت داشتن در فضای اداری و یا نداشتن دیواری جهت نصب پریز، اجرای کابل کشی ساختار یافته و برهم نزدن زیبایی محیط است.

ب- استفاده از این تجهیزات برق مانع از تجمع سیم ها در یک فضا شده و همچنین می توانند کمکی برای پیاده سازی کابل کشی ساختار یافته باشند.

ج- این نوع استفاده از کف خواب ها برای توزیع نیرو و شبکه در داخل پروژه های لوکس و اداری مورد توجه بسیاری از سازندگان و آرشیتکت های خوش ذوق قرارگرفته است.

مراحل نصب باکس کف خواب

1- نصب جعبه زیرین، کفی یا back box.

2- وارد کردن کابل های برق و شبکه داخل جعبه زیرین.

3- سرهم بندی پریزهای برق و شبکه.

4- قراردادن بدنه کف خواب.

5- قراردادن پریزها داخل ساپورت.

6- فیکس کردن ساپورت ها در محل قرارگیری روی بدنه کف خواب.

7- اتصال سوکت تجهیزی که به پریز برق نیاز دارد.

8- و در آخر بستن درب کف خواب و باز نگه داشتن محافظ کابل.

خرید جعبه پریز

مطالعه مقاله تمام مواردی که باید راجع به لوله ی فلکسیبل بدانیم از سایت سینی کابل پارسیان

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *