بلاگ

لوله ی فولادی برق و انواع آن به همراه کاربردشان

2020/05/05 توسط: در: مطالب مفید سینی کابل

میتوان گفت پر کاربردترین تجهیزات لازم برای لوله کشی و برق کشی یک ساختمان لوله ی برق می باشد که در انواع مختلفی تولید و به بازار ارائه میگردد. یکی از انواع این محصول، نوع فولادی آن است که با کاربری مشخص در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله ی فولادی برق و انواع آن به همراه کاربردشان

لوله فولادی برق یا همان لوله کاندوئیت ابزاریست جهت محافظت از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی و داخل و خارج از محیط های صنعتی و کارگاهی. از لوله فولادی برق در ساختمان های مسکونی، اداری، صنعتی و کارگاهی نیز استفاده می شود. فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کن در محل انجام پروژه ها و مقاومت بالا و ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی، حیوانات موذی، گرد و غبار و همچنین شکل مناسب آن، محبوبیت لوله فولادی برق را در نزد کاربران بالا برده است. لوله های فولادی به طور معمول در انواع لوله فولادی برق رنگی (که معمولا رنگ مشکی و یا در صورت در خواست خریداران در رنگهای مورد نظر تولید می شود)، لوله ی فولادی گالوانیزه ی گرم، لوله ی فولادی گالوانیزه ی سرد و لوله ی فولادی گالوانیزه ی فابریک تولید می شود. و هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند که به شرح زیر است:

لوله فولادی برق

لوله فولادی برق رنگی ( مشکی )

این نوع لوله فولادی برق، عمدتا به وسیله رنگ در برابر زنگ زدگی مقاوم می شود، و می توان آن را در فضای داخلی بناها،در بتن مورد استفاده  قرار داد. کاربرد این قبیل لوله فولادی برق در ارتباط مستقیم با زمین، و یا در جاهایی که در برابر نفوذ عوامل زنگ زدگی  و خوردگی شدید است مجاز نخواهد بود. به طور عمده از لوله برق رنگی (مشکی) در نقاطی استفاده می گردد که در معرض عموم بوده و در پشت دیوار و یا سقف کاذب پوشش داده نمیشود.

لوله های فولادی گالوانیزه گرم

این مدل لوله برق از آبکاری عمقی گرم برای تولیدش استفاده شده است و بیشتر برای مناطق دارای رطوبت و محیط های بیرونی که احتمال ریزش باران روی آن ها است مورد استفاده قرار می گیرند تا در برابر عوامل محیطی و زنگ زدگی مقاومتnداشته باشند.

لوله های فولادی گالوانیزه (لوله های فولادی گالوانیزه درز جوش)

از این مدل لوله فولادی برق و متعلقات آن، میتوان زیر اندود گچی استفاده نمود زیرا که در برابر زنگ زدگی و خوردگی با مواد مقاومی مانند روی یا کادمیم، از داخل و بیرون پوشیده شده اند.

لوله فلزی برق

لوله های فولادی گالوانیزه بدون درز ضد انفجار:

این گونه لوله فولادی برق و متعلقات آن، در لوله کشی های مناطقی که امکان انفجار و آسیب فیزیکی وجود دارد باید به کار گرفته شود.

لوله فولادی گالوانیزه عمقی داغ

این نوع لوله فولادی برق و متعلقات آن در لوله کشی های روکار، که در فضای بیرونی انجام می گیرد، و یا در مواردی که لوله های برق در معرض عوامل زنگ زدگی و خوردگی قرار می گیرد مانند محل های با رطوبت بالا و همچنین در مواردی که مقاومت مکانیکی بالا مورد نیاز است می بایست مورد استفاده قرار گیرد.

لوله فولادی قابل انعطاف (لوله فلکسیبل)

در مواردی که لوله فولادی برق از درز انبساط ساختمان می گذرد و یا برای متصل نمودن برق به موتورها و یا دستگاههایی که فعالیت آنها با ایجاد لرزش همراه است می توان از لوله فولادی قابل انعطاف متناسب با نوع لوله کشی استفاده کرد. درون این نوع لوله برق باید پوششی از لاستیک، یا مواد مشابه جهت انعطاف وجود داشته باشد

مشاهده دیگر محصولات سینی کابل پارسیان : سینی برق

لوله برق فلزی

متعلقات لوله فولادی برق

 انواع بوشن – بست اسپیت – زانویی ساده – زانویی دور دار- زانویی درب دار. سه راهی ساده لوله فولادی برق – سه راهی درب دار. براس بوشن – تبدیل لوله فولادی برق – کاندولت. درپوش پلاستیکی و آلومینیومی – بست انتهایی – سرلوله پلاستیکی

از لوله ی برق فولادی چگونه استفاده می کنند؟

برای اینکه بتوان از این متریال برای فضاهای مختلف مطابق با نقشه ی تهیه شده برای لوله گذاری استفاده نمود، باید آن را برش دهیم که برای برش معمولا به وسیله ی یک مداد محل مربوطه را علامت گذاری نموده و پس از محکم سازی توسط گیره ی مخصوص، با استفاده از ابزاری به نام کمان اره و یا لوله بّر، لوله را برش می دهیم. در مرحله ی بعدی لبه های لوله توسط سوهان مخصوص تراشیده می شود تا صاف و صیقلی گردد. که در چنین شرایطی می توان به راحتی از لوله ی برق فولادی برای لوله کشی برق ساختمان استفاده نمود و به وسیله ی برش های اصولی و درست، آن ها را در اندازه و ابعاد دلخواه در آوریم

لوله قابل انعطاف فلزی

ابزارهایی که برای لوله گذاری برق استفاده میشوند عبارتند از

گیره ی لوله:

از این ابزار برای عملیاتی مثل برش، سوهان کاری و حدیده کاری و برقو زنی استفاده می شود. به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب از گیره ی مخصوص استفاده می گردد و لوله در میان آن محکم و ثابت می شود.

آچار لوله:

این ابزار در انواع مختلفی چون کلاغی، 90، S، 45 درجه موجود است و برای باز و بسته کردن لوله برق فولادی و مهره ها از آن استفاده می شود.

بَرقو:

ابزاری پرکاربرد در لوله کشی برق ساختمان می باشد که برای پرداخت کاری، ایجاد سوراخ های دقیق با قطر استاندارد استفاده می شود. برای استفاده از این وسیله نیاز به دانش قبلی می باشد و در انواع گوناگون ماشینی و دستی بسته به نوع و نیاز پروژه از آن می توان استفاده نمود.

خرید لوله فولادی برق

مطالعه مقاله سی چنل سینی کابل چیست و کاربردهای آن؟ از سایت سینی کابل پارسیان

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها،بازنویسی مطالب کاربردی و مهم به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

 

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *