بلاگ

ریل و بست چنگالی چیست و کاربردهای آنها؟

2020/08/08 توسط: در: مطالب مفید سینی کابل

بست چنگالی و کاربرد و وظیفه ی آن در صنعت

اغلب برای نگهداری و محکم کردن لوله ها و انواع کابل ها سر جای خود از انواع بست ها استفاده می شود. که یکی از انواع بست ها، ریل بست چنگالی است. بست چنگالی، باعث حفاظت بیشتر از سیم ها و کابل های برقی ساختمان شده و می توانند آن ها را مرتب سازی و دسته بندی کنند. همانطور که از نام بست چنگالی پیداست ساحتارش به گونه ایست که یک پایه شبیه به چنگک دارد که داخل ریل بست چنگالی محکم می شود و به کمک یک پیچ در قسمت بالای آن می توان آن را تنظیم و محکم نمود. در واقع همین گیره ی چنگکی شکل است که باعث اتصال محکم بست چنگالی به ریل بست چنگالی می شود. این بست مناسب نصب انواع لوله های فلزی، پلی اتیلن، مسی، استنلس استیل، کابل و … در صنایع ساختمانی، تاسیساتی وصنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. همچنین با اهدافی چون عبور دادن کابل‌ های برق به سقف، نگهداری، دسته ‌بندی، حفاظت، و هدایت سیم ‌ها و کابل ‌های برقی در ساختمان به کار می ‌روند. وظیفه ی این قطعه نگه داشتن یک یا چند لوله بر روی دیوار یا سقف است. در واقع نوعی ساپورت برای لوله های فولادی برقی میباشد.به منظور برآورده ساختن نیازهای مختلف کاربران، بست‌ های نگهدارنده در انواع طرح ‌ها و رنگ‌ ها و با مصالح متعددی نیز تولید می ‌شوند.

تفاوت بست معمولی با بست عایق دار در چیست؟

از انواع  بست چنگالی میتوان به بست چنگالی عایق دار اشاره نمود که از قسمت بالای بست توسط پیچ، لوله را داخل ریل محکم می کند. اما بست چنگکی یا دو تیکه که نوع دیگری از این نوع نگه دارنده است از قسمت کناره بست توسط بست، لوله موردنظر را محکم می کند.حال شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا در مقایسه با بست چنگالی معمولی باید از بست چنگالی عایق دار استفاده کنیم؟ پیشنهاد تیم فنی پارسیان به شما این است که هنگام استفاده از بست چنگالی برای نگهداری انواع کابل ها حتما از نوع عایق دار این بست ها استفاده کنید. چرا که این کار باعث جلوگیری از وارد شدن خدشه و صدمه به کابل ها شده و علاوه بر این، ایمنی کار را برای شما نیز افزایش می دهد. و همانطور که میدانید بست های معمولی برای کاربردهای معمولی مورد استفاده قرارمیگیرند و در مقابل، بست های عایق دار به دلیل جنسشان ( که دارای یک حلقه فلزی از جنس های استنلس استیل و گالوانیزه میباشند) علاوه بر استحکام بالا، در برابر رطوبت از خود مقاومت بسیار بالا نشان داده و در برابر رطوبت و سایر عوامل شیمیایی که باعث ایجاد خوردگی در آن می شود، نیز از کابل ها مراقبت می کند.

مشاهده دیگر محصولات سینی کابل پارسیان : سی چنل سرد گرم

خرید ریل و بست چنگالی

از ویژگی ها و مزایای بست چنگالی میتوان به موارد زیر اشاره نمود

مرتب سازی سیم کشی روکار ساختمان.

نگهداری از انواع لوله و کابل ها در سایزهای مختلف بر روی دیوار یا سقف.

نصب راحت روی دیوار و سقف به کمک ریل بست چنگالی.

افزایش ایمنی کار بخصوص در هنگام استفاده به عنوان نگهدارنده کابل و محافظت از کابل ها و لوله ها.

بهینه کردن وقت، سرمایه در کار.

حذف اقدامات غیر ایمنی مثل جوش کاری، حفاری، سوراخکاری.

باز و بسته کردن سریع بست کمتر از 1 دقیقه.

امکان دسترسی به مناطق زیرین سیستم جهت تغییرات احتمالی.

سایز و ابعاد بست چنگالی

بست چنگالي 8-12.

بست چنگالي 12-16.

بست چنگالي 16-20.

بست چنگالي 18-24.

بست چنگالي 24-28.

بست چنگالي 28-32.

بست چنگالي 32-36.

بست چنگالي 36-40.

بست چنگالي 42-46.

بست چنگالی 48-52.

مشاهده دیگر محصولات سینی کابل پارسیان : فروش سینی کابل لاله زار

قیمت بست چنگالی سینی کابل

ریل بست چنگالی و کاربرد آن در صنعت

ریل بست چنگالی نوعی ریل است که برای نگه داشتن لوله فولادی برق توسط بست های چنگالی از آن استفاده می شود. که ازجنس ورق فولادی تولید شده و در دو نوع گالوانیزه سرد و گرم با ضخامت های مختلف از ۱ میلی متر تا ۳ میلی متر می باشند. بست های چنگالی وظیفه مهار کابل و لوله را دارند و دلیل استفاده از ریل بست چنگالی سینی کابل و بست چنگالی سهولت در استفاده، تغییر و تعویض آسان تر میباشد. از مهمترین مزایایی که برای این دسته از بست ها می توانیم بیان نماییم، دسترسی آسان به کابل ها پس از محکم شدن در محل مورد نظر است.

مطالعه باعث بهتر شدن سبک زندگی کردن در جامعه میشود. همانطور که میدانید لذت مطالعه در خواندن مطلبی جذاب، مفید و قابل درک است که کمک شایانی به بازدهی مغز شما میکند. پس سعی ما تولید کنندگان محتوای متنی در وب سایتها، بازنویسی مطالب مهم و کاربردی به صورت جذاب و کاملتر است. امیدوارم مطالب گفته شده در این مطلب برای شما مفید واقع شود.

مطالعه مقاله : محاسبه ی ابعاد و ظرفیت سینی کابل

 

 

 

3 دیدگاه
  1. مطالب کامل و بسیار مفیدی دارید .

  2. با سلام ممنون از مطالب به روز و کاملتون. بنده هنرآموز برق هستم و از مطالب مفیدتون برای هنرجو ها استفاده میکنم باتشکر

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *